If you could see me know... - Reisverslag uit Vilcabamba, Ecuador van Eva Steur - WaarBenJij.nu If you could see me know... - Reisverslag uit Vilcabamba, Ecuador van Eva Steur - WaarBenJij.nu

If you could see me know...

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva

25 September 2014 | Ecuador, Vilcabamba

Hola! Wouw, ik wou dat jullie allemaal hier in Vilcabamba waren. Het is een magische plek. Ik voel me er heel erg thuis. Phil en Suzanna (waar ik verblijf) zijn heel erg lief voor me. Ik heb me nog nooit zo gezond gevoeld. Phil is de hele dag in de weer met zijn 'green juice'. Bergen groenten en fruit gaan in de sapmachine en dat drinken we iedere dag. Dus misschien kom ik wat groenig terug. Ik begin iedere dag met planten water geven. Er zijn prachtige origideeen die in de bomen groeien. Het heeft al 4 maanden bijna niet geregend. Gelukkig start het regenseizoen ieder moment. Dan zullen de bergen van dor oranje naar groen verkleuren.
Ik begon me een paar dagen geleden een beetje eenzaam te voelen. Phil en Suzanne zijn heel erg leuk, maar ik miste wat jonge mensen om me heen en gewoon wat fun. Ik ging af en toe naar Vilcambama down town, maar dat schoot niet heel veel op. Bijna niemand spreekt Engels en ik spreek geen Spaans, dus het blijf bij glimlachen, met als reactie: Hola, singoritaaaa. Maaaar, toen ik zondag op de markt was ontmoette ik een oudere man genaamd Ceasar. Hij zei uit het niks dat hij 'a good place' voor me wist. Hij zag er wel vertrouwelijk uit in zijn toga, dus ik besloot met hem mee te lopen naar een achterbuurtje in Vilcabamba. Buiten stond een klein bordje met daarop 'pizza and juice' en binnen was een grote tuin. Midden in de tuin zat een groepje mensen op de grond muziek te maken en te chanten (is zingen en bidden tegelijk). Het was heel erg relaxed en ze hadden een hele mooie bong gemaakt van een schep. Haha. Dus daar heb ik hele mooie mensen ontmoet en toen zag ik het allemaal weer wat meer zitten.
Gisteren was er een 'new moon circle ceremony'. Suzanna en ik gingen daar samen naartoe. Boven op de berg kwamen we aan bij een soort van piramide. Binnen zaten ongeveer 30 vrouwen. We maakten samen muziek en er werd gedanst. Het was heel erg bijzonder. Daar kwam ik erachter dat er nog een lang, blond, geen Spaans sprekende volunteer is en ze is onze buurvrouw. Zoe. Dus daar ben ik heel blij mee en zij ook.
Verder woont er sinds twee dagen een koppel bij ons. Een man uit Ecuador en een vrouw uit Duitsland. Ze zijn beide healers en maken prachtige muziek.
Net kwam er een vrouw om een fles 'green juice' op te halen. Haha, ze is de meest spirutuele persoon die ik ooit heb ontmoet. Ze nodigde ons uit om vanavond naar haar huis te komen. Er is een groepje Shamanen die een medicijnwiel ceremony houden.
Dus, zoals je kunt lezen ben ik op de perfecte plek. Het is hier een soort van enorm Droevendaal/hippietown. Het voelt alsof alles klopt en ik ben heel erg dankbaar. Als je je gewoon overgeeft aan het leven gebeuren er magische dingen :)

Ps: ik zal wat foto's posten

  • 26 September 2014 - 12:52

    Angelique De Kruijf:

    Lieve Eef,
    Wat super, je hebt een wens: jonge mensen ontmoeten en gelijk komt er een gids op je pad om je e ernaartoe te brengen. Wat fijn! Wat heelijk om op zo'n fijne plek te kunnen zijn. En je boft met Phil en Suzanne (en zij met jou) En groen is weer eens wat anders dan dat je oranje ziet.
    veel plezier! Liefs Angelique

  • 26 September 2014 - 14:09

    Nico:

    wow,
    Wat een mooie ervaring en advies. Ga ik hier meer in de praktijk brengen. Love you.

  • 26 September 2014 - 14:17

    Loes Van Swol:

    Enjoy!

  • 26 September 2014 - 21:47

    Peter:

    Dankje voor het delen. Veel plezier, liefs Peter

  • 01 Oktober 2014 - 14:00

    Gre:

    wow eef, ben ik stil van, morgen een fijne dag.Liefs oma.

  • 02 Oktober 2014 - 10:16

    Gre De Kruijf:

    Hiep,hiep hoera er is er een jarig en dat ben jij. Ik denk aan je, Oma


  • 02 Oktober 2014 - 17:04

    Sanne:

    Yes, we hebben je website gevonden en je mooie berichten gelezen. Het klinkt bijzonder en inspirerend! Heel erg leuk voor je. En! Van Harte Gefeliciteerd! Liefs Arjan Karin en Sanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Ik vertrek voor 4,5 maanden naar Ecuador en Peru. Hippies, jungle, bergen, avontuur, dromen.

Actief sinds 14 Sept. 2014
Verslag gelezen: 1617
Totaal aantal bezoekers 3438

Voorgaande reizen:

18 September 2014 - 15 December 2014

Ecuador

Landen bezocht: